Προσφατα αρθρα

ΝΟΜΟΣΧΕΔΙΟ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗ

Μεγαλύτερη αποδυνάμωση των δημόσιων δομών

Το προηγούμενο διάστημα η κυβέρνηση κατέθεσε άλλο ένα νομοσχέδιο που φέρνει την αντιδραστική σφραγίδα της ΕΕ και αφορά τον ιδιαίτερα ευαίσθητο χώρο της Ειδικής Αγωγής. Πυρήνας του νομοσχεδίου είναι η παραπέρα συρρίκνωση και αποδυνάμωση των ήδη υποβαθμισμένων δημόσιων δομών της Ειδικής Αγωγής, με σημαία τη δήθεν ένταξη των παιδιών με ειδικές ανάγκες.

Η πείρα που μεταφέρεται από τις λαϊκές οικογένειες που βιώνουν το πρόβλημα σε συνθήκες έλλειψης και υποβάθμισης των δημόσιων δομών Ειδικής Αγωγής και τους εργαζόμενους του χώρου που δεν έχουν ούτε τα αυτονόητα στη διάθεσή τους για να μπορέσουν να ανταποκριθούν στα καθήκοντά τους επιβεβαιώνει ότι οι κυβερνητικές εξαγγελίες για δήθεν αναβάθμιση και υποχρεωτικότητα είναι στο κενό.

Τα προβλήματα στην Ειδική Αγωγή οξύνονται διαρκώς, με χιλιάδες παιδιά να παραμένουν εκτός Εκπαίδευσης και το κυρίαρχο πρόβλημα να μένει ανεπίλυτο, καθώς ούτε υπήρξε ούτε προβλέπεται διευρυμένο δημόσιο δίκτυο δομών Ειδικής Αγωγής και φροντίδας, κατανεμημένο ισομερώς σε όλη τη χώρα.

Σε αυτό το έδαφος, ευδοκιμούν κέντρα στήριξης ΑμΕΑ καθαρά κερδοσκοπικά, προκειμένου να αναπληρώσουν το κενό των δημόσιων υποδομών και επιδοτούμενα σεμινάρια από διάφορους επιτήδειους «ειδικούς», τα οποία χρυσοπληρώνουν εκπαιδευτικοί και γονείς, προβάλλοντας απαράδεκτες αντιεπιστημονικές απόψεις και θέσεις.

 

 

Το συγκεκριμένο νομοσχέδιο έρχεται να βαθύνει και να διευρύνει την ιδιωτικοποίηση της Ειδικής Αγωγής και την παραπέρα συρρίκνωση των δομών της, πράγμα αναμενόμενο αφού οι ιδιαίτερες και σύνθετες ανάγκες των παιδιών με ειδικές ανάγκες αντιμετωπίζονται από κυβέρνηση, Ευρωπαϊκή Ενωση ως κόστος. Αφήνει ως υποχρέωση της οικογένειας το ειδικό βοηθητικό προσωπικό που χρειάζονται τα παιδιά με βαριές και ειδικές αναπηρίες, ώστε να παρακολουθούν τη σχολική διαδικασία σχετικά απρόσκοπτα. Κανένα μέτρο δε λαμβάνεται που να απαντάει στην ομαλή λειτουργία των ειδικών σχολείων, που παραμένουν συνήθως κλειστά μέχρι και τα μισά της σχολικής χρονιάς, που σταθερά υπολειτουργούν, χωρίς προσωπικό, χωρίς μεταφορικά μέσα. Το νομοσχέδιο δεν απαντά στις τεράστιες ανάγκες για μόνιμο προσωπικό. Απεναντίας, συντηρεί και διευρύνει τις εργασιακές σχέσεις - λάστιχο, χωρίς δικαιώματα.

Η πλήρης και ολοκληρωμένη ικανοποίηση των αναγκών των ατόμων με ειδικές ανάγκες δεν μπορεί να εκπληρωθεί σε μια κοινωνία που τα πάντα αποτιμώνται με βάση το κέρδος. Ο καπιταλισμός δεν θέλει ούτε μπορεί να εξασφαλίσει την καθολική εκπαίδευση και αγωγή των παιδιών με ειδικές ανάγκες. Ειδικά στη φάση της κρίσης και έντασης της ανεργίας δεν προσδοκά στην άμεση εκμετάλλευση της εργατικής τους δύναμης, αλλά δίνει βάρος στην εκμετάλλευση των οξυμένων αναγκών τους, ωθώντας στην παραπέρα εμπορευματοποίηση δομών και υπηρεσιών.

Τα χιλιάδες ειδικά σχολεία, τα επιστημονικά, εκπαιδευτικά και διαπαιδαγωγητικά επιτεύγματα του σοσιαλισμού δείχνουν και τη λύση και τη διέξοδο: Ενιαία 12χρονη δημόσια και δωρεάν Παιδεία για όλα τα παιδιά. Μέσα σε αυτό το σύστημα κατοχυρώνεται και παρέχεται και για τα παιδιά με ειδικές ανάγκες, αποκλειστικά δημόσιο και δωρεάν Σύστημα Ειδικής Αγωγής και Ειδικής Επαγγελματικής Εκπαίδευσης.

Το ΚΚΕ καλεί όλους τους εργαζόμενους στο χώρο της Ειδικής Αγωγής, τους καλοπροαίρετα σκεπτόμενους επιστήμονες που έχουν ταχθεί στον αγώνα για την απαλλαγή της ανθρωπότητας από το μόχθο και τα δεινά, να συστρατευθούν με την πρόταση διεξόδου του ΚΚΕ.

Ο αγώνας των ατόμων με αναπηρίες, των χρονίως πασχόντων και των οικογενειών τους είναι ταυτισμένος με το συνολικό αγώνα της εργατικής τάξης και των συμμάχων της για λαϊκή εξουσία - λαϊκή οικονομία.

 

Πηγή: Ριζοσπάστης

http://www.rizospastis.gr/page.do?publDate=15/6/2014&id=15298&pageNo=9&direction=-1