Η ΛΑΪΚΗ ΣΥΣΠΕΙΡΩΣΗ ΚΑΤΑΨΗΦΙΣΕ ΤΟΝ ΠΡΟΫΠΟΛΟΓΙΣΜΟ ΤΟΥ ΔΗΜΟΥ ΝΙΚΑΙΑΣ-ΡΕΝΤΗ

Δημοσιεύτηκε στις Πέμπτη, 29 November 2018 10:12

Είναι Προϋπολογισμός «ραμμένος και κομμένος» στις απαιτήσεις της Κυβέρνησης

Οι 5 βασικοί άξονες που η Λαϊκή Συσπείρωση ΚΑΤΑΨΗΦΙΣΕ τον Προϋπολογισμό του Δήμου Νίκαιας Ρέντη για το 2019.

Α/ οι οδηγίες κατάρτισης των Προϋπολογισμών των Δήμων και οι στόχοι του Μεσοπρόθεσμου Σχεδίου – δηλ. οι μνημονιακές απαιτήσεις που από  κοινού αποδέχονται και υλοποιούν ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ / ΝΔ /ΠΑΣΟΚ (ΚΙΝΑΛ) – καθηλώνουν στα σημερινά πενιχρά επίπεδα τους πόρους της Τοπικής Διοίκησης και προβλέπουν αυξήσεις στα ιδία έσοδα των Δήμων (φόρους και τέλη) με την μέγιστη ανταποδοτικότητα των Υπηρεσιών των Δήμων. Στόχος του Μεσοπρόθεσμου Σχεδίου είναι μέχρι το 2022 τα ιδία έσοδα των Δήμων να είναι περισσότερα από  την κρατική χρηματοδότηση που αυτοί λαμβάνουν, μάλιστα με τον Κρατικό Προϋπολογισμό που κατατέθηκε για το 2019 η κρατική χρηματοδότηση θα είναι 153 εκ € λιγότερη ακόμα και από αυτή που προέβλεπε το Μεσοπρόθεσμο.

Τι συμπέρασμα βγαίνει από αυτή την κατεύθυνση:

1ο: η κρατική χρηματοδότηση που προέρχεται και αυτή μέσα από την ταξικά διαρθρωμένη φορολογία, για το Δήμο Νίκαιας Ρέντη είναι μειωμένη κατά 62% τα τελευταία χρόνια και ο κάτοικος της πόλης που έχει πληρώσει μέσα από τη φορολογία, καλείται να ξαναπληρώσει μέσα από την ανταποδοτικότητα του Δήμου καθιστώντας έτσι τους Δήμους ένα ακόμα φοροεισπρακτικό μηχανισμό ασφυκτικά δεμένο με τις ανάγκες τους αστικού Κράτους

2ο: είναι αυταπάτη να μιλάμε για «αυτοδιοίκηση» ή «αυτοδιοικητικούς» που είναι έξω και πάνω από κόμματα αφού συγκεκριμένες πολιτικές υλοποιούν και αποδέχονται όπως και η σημερινή Διοίκηση του Δήμου Νίκαιας Ρέντη που πήρε άριστα από το Οικονομικό Παρατηρητήριο γιατί τήρησε όλες τις κατευθύνσεις της Κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ ΑΝΕΛ για τον Προϋπολογισμό, πήρε άριστα μιας και δε ξεφεύγει ρούπι αφού αν ξεφύγεις από τις κατευθύνσεις σταματά η κρατική ροή προς το Δήμο. Άρα μιλάμε για Τοπική Διοίκηση άριστα προσαρμοσμένη στις στοχεύσεις του κεφαλαίου είτε με σοσιαλδημοκρατική εκδοχή, είτε με νεοφιλελεύθερη εκδοχή της Κυβέρνησης.  Εξάλλου οι εκπρόσωποι των αστικών κομμάτων στα Όργανα της Τοπικής Διοίκησης (ΚΕΔΕ – ΠΕΔΑ με πρόεδρο τον κ. Ιωακειμίδη) ομονοούν και τρίβουν τα χέρια τους στην πρόταση ο ΕΝΦΙΑ να γίνει αποκλειστικό πόρος χρηματοδότησης των Δήμων. Ο ΕΝΦΙΑ που ήρθε για να φύγει και παραμένει και τσακίζει το λαϊκό εισόδημα και ο Δήμαρχος τον χαρακτήριζε παλιά ως «άδικο και έξω από κάθε λογική φόρο» σήμερα όλοι τον καλοβλέπουν ως έσοδο για τους Δήμους.

Β/ ο Προϋπολογισμός του Δήμου αποτυπώνει ότι η σημερινή Διοίκηση  ταυτίζεται με την υποχρηματοδότηση, μ αυτήν πορεύεται, την αποδέχεται ως «φυσικό φαινόμενο» και ως καλοί managerτης επιχείρησης ΔΗΜΟΣ Α.Ε. προχωρά με στόχο πόσο θα αυξάνει τα ιδία έσοδα (φόρους – τέλη). Σήμερα ο Δήμος λαμβάνει 19,5 εκ € από το Κράτος (ΚΑΠ-ΣΑΤΑ-Επιχορηγήσεις Σχολειών) από τα οποία τα 5,5 εκ. € είναι χρηματοδότηση έργων από την Περιφέρεια και 850 χιλ € για όλα τα σχολεία της πόλης που δε φτάνουν στο ελάχιστο. Παράλληλα προϋπολογίζει να εισπράξει 20,5 εκ € από φόρους και τέλη και για το 2019 από το ΣΥΝΟΛΟ ΕΣΟΔΩΝ ΤΗΣ ΟΜΑΔΑΣ Iη μεγαλύτερη αύξηση πάνω από 50% προβλέπεται στον κωδικό 15 που είναι η αύξηση εσόδων από πρόστιμα. Το χαράτσι και η ανταποδοτικότητα είναι ο μπούσουλας της πολιτικής της σημερινής Διοίκησης και η λογική «κόστος – όφελος» καθορίζει την τακτική σας, μακριά από τις ανάγκες της πόλης και του λαού της. η σημερινή Διοίκηση παίρνει άριστα από την Κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ για αυτό και η Κυβέρνηση «λιβανίζει» τον κ. Ιωακειμίδη γιατί από το 2019 έχει καταφέρει αυτό που τα μνημόνια στοχεύουν για τους Δήμους το 2022 δηλαδή ο Δήμος Νίκαιας να έχει 20,5 εκ € από φόρους – τέλη και 19,5 εκ € από Κρατική επιχορήγηση.

Ο Δήμος παρουσιάζει πλαστό πλεόνασμα σχεδόν 8 εκ € αφού είναι χρήματα από εισφορά γης από τον Ελαιώνα και δεν μπορούν να χρησιμοποιηθούν για καμιά άλλη ανάγκη. Πως παρουσιάζει πλεόνασμα η Διοίκηση του Δήμου, έχοντας ρυθμίσει την αποπληρωμή των δανείων τα επόμενα χρόνια και έχοντας λάβει από την Κυβέρνηση δωράκι 30 εκ  για ληξιπρόθεσμες υποχρεώσεις.

Γ/ Ο Δήμος έχει 16,3 εκ € ανείσπρακτα υπόλοιπα δηλαδή χρέη προς το Δήμο.  Ποια είναι η διάρθρωσή τους και ποιους κυνηγά για να εισπράξει η σημερινή Διοίκηση; Πόσο είναι το ποσοστό των μεγάλων οφειλών από μεγάλες εταιρίες και μεγάλες ιδιοκτησίες και πόσο το ποσοστό μικρο-οφειλών από δημότες και μικρόκαταστήματα; Ο κύριος όγκος των χρεών προς το Δήμο είναι μεγάλα ποσά από χρέη μεγάλων επιχειρήσεων και από εισφορά χρήματος για γη από την αλλαγή χρήσης γης στον Ελαιώνα.

Εδώ είναι το χρέος πάνω από 700 χιλ € μεγάλης εταιρίας  που ενώ χρωστά  στο Δήμο Ρέντη χρόνια,  μετά εντάχτηκε σε ρύθμιση 100 δόσεων και πιθανά τώρα θα φέρει και κανένα μεγάλο ποσό αφού έχει ανακινηθεί θέμα με τη δημοπρασία και την παραχώρηση του δημόσιου χώρου που καταλαμβάνει. Που ενώ χρωστά στη ΔΗΚΕΝΙΡ πάνω από 100 χιλ € εμφανίζεται ως χορηγός στο καρναβάλι.

Εδώ είναι το χρέος χρόνων  από το Δήμο Ρέντη άλλης μεγάλης εταιρίας  που και αυτή έχει ενταχθεί σε ρύθμιση 100 δόσεων και από την άλλη κάνει δωρεές καθαριστικών στα σχολεία για να καλύψουν ανάγκες από την υποχρηματοδότηση, από τη μια μας χρωστάνε μεγάλα ποσά και από την άλλη του κάνουμε και ευεργέτες.

Εδώ είναι και το χρέος χρόνων πάνω από 2,5 εκ € του Αργυράκη που είναι ταμειακώς άφαντος και η Διοίκηση παζαρεύει μαζί του ανταλλαγή χρέους με οικόπεδα.

Και από την άλλη τα ειδοποιητήρια σε δημότες και μικρά καταστήματα για χρέη κάτω από 500 € με προειδοποίηση καταλογισμού στην εφορία και κατάσχεση από τραπεζικό λογαριασμό. Ειδικά σε μια περίοδο που οι δημότες ασφυκτιούν να πληρώσουν το λογαριασμό της ΔΕΗ και το 25% του λογαριασμού είναι χαράτσι στο Δήμο.

Δ/ για τη Λαϊκή Συσπείρωση παραμένουν στόχοι πάλης και αιτήματα πρώτη γραμμής

Ε/ μέσα από τον Προϋπολογισμό του Δήμου φαίνεται ότι η πολιτική της σημερινή Διοίκησης είναι καθρέπτης του αντιδραστικού ρόλου που έχει διαμορφωθεί για την Τοπική Διοίκηση για το πέρασμα της αντιλαϊκής πολιτικής.  Η Διοίκηση αποδέχεται:

Το πέρασμα αρμοδιοτήτων από το Κράτος στους Δήμους, κάτι που αποσπά τον ενιαίο χαρακτήρα τους και αυξάνει την ανταποδοτικότητα.

Την αλλαγή χρήσης γης

Με έργα χρηματοδοτούμενα από την Περιφέρεια που η απορροφητικότητα τους εξαρτάται από τις ιεραρχήσεις του κεφαλαίου. Αντίθετα μηδενικά είναι τα ποσά στον Προϋπολογισμό του Δήμου για αντιπλημμυρικά έργα ή για την αντισεισμική θωράκιση των σχολείων της πόλης

Η Λαϊκή Συσπείρωση καταψηφίζει έναν Προϋπολογισμό που είναι «ραμμένος και κομμένος» στις επιταγές της Κυβέρνησης και επιβεβαιώνει ότι 2 γραμμές συγκρούονται και στην Τοπική Διοίκηση:

Η μια η γραμμή που πιστά υπηρετεί η Διοίκηση του κ. Ιωακειμίδη εδώ και χρόνια, της πλήρους αποδοχής και υλοποίηση της αντιλαϊκής πολιτικής και του “yesser” διαδοχικά σε Κυβερνήσεις ΠΑΣΟΚ, ΝΔ, ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ

Η άλλη η γραμμή που πιστά υπηρετεί η Λαϊκή Συσπείρωση της εναντίωσης στην αντιλαϊκή πολιτική Κυβερνήσεων  - ΕΕ – Δημοτικών Αρχών 

και της προβολής και διεκδίκησης των λαϊκών αναγκών.